uk-flag

10-05-05

10-05-05: Engelse ZAPs zijn nu als pakket beschikbaar bij de Amerikaanse uitgeverij W.W. Norton. Een speciaal aan ZAPs gewijde pagina is te vinden op wworton.com/zaps.

a_zaps

24-02-05

ZAPs zijn inmiddels in gebruik bij een groot aantal universiteiten!

10-05-05

22-06-05

Het ZAP-project is de Nederlandse inzending voor de World Summit Awards, in de categorie 'E-science'. Aan deze, door de Verenigde Naties georganiseerde wedstrijd, wordt door 168 landen deelgenomen. In augustus selecteert een internationaal comitee uit alle inzendingen de nominaties voor de finale. Die finale is op 16 november 2005 te Tunis, tijdens de 'Second Phase of the World Summit on the Information Society' (WSIS).

08-06-05

Er zijn inmiddels 12 nieuwe ZAPs voltooid, allemaal in het Engels. De titels van deze ZAPs zijn: Memory bias, Syllogisms, Gestalt problem solving, Decision making, FAN effect, Conservation, Lateral inhibition, Feature net, Word frequency, Emotional Stroop, Multiple personality disorder, Mood disorder.

19-05-05

De ZAP monitor is een belangrijke uitbreiding van de functionaliteit van experiment-ZAPs. Hierbij worden de gegevens van meerdere personen real-time verzameld en weergegeven in een grafiek of tabel. Er is nu een werkende demo-versie van de ZAP-monitor beschikbaar. Probeer die maar eens!

24-02-05

ZAPs worden inmiddels niet alleen gebruikt door de Universiteit Twente en Erasmus Universiteit Rotterdam. Inmiddels worden ZAPs ook ingezet in het curriculum van onder andere de Universiteit Leiden, Universiteit van Tilburg, Universiteit van Amsterdam, VU, en de Rijksuniversiteit Groningen.

26-11-04

ZAPs worden sinds januari 2005 in het Engels uitgegeven door de Amerikaanse uitgeverij W.W. Norton, onder de naam 'ZAPs: The Norton Psychology Labs'. Ter demonstratie is een demo website neergezet waar informatie over het project is te vinden en gewerkt kan worden met de 'Ponzo illusie'-ZAP.

nortonlogo

29-09-04

Van de 30 finalisten die in het Zwitserse Le Locle en Neuchâtel streden om een European Academic Software Award (EASA Award) is het ZAP-project één van de tien winnaars geworden. Zie ook de website van SURF en de website van Edusite voor een volledig overzicht van alle winnaars.

04-08-04

ZAP is uit de verschillende inzendingen gekozen als een van de finalisten van de EASA-Awards 2004. Zie de officiële website voor meer informatie over het evenement dat plaatsvindt van 25 t/m 27 september 2004 in Zwitserland.

19-05-05

Het ZAP-project is winnaar geworden van het ICT Event 2004, in de categorie overheid/non-profit! Beeld- en geluidsinformatie over de winnaars is te vinden op de website van Mediaplaza.

02-04-04

Achtergrondinformatie over het project is nu ook te vinden op de E-learning themasite van Stichting Surf. (Directe link)

23-03-04

ZAP is samen met vier anderen genomineerd voor een prijs ter gelegenheid van het Nationaal ICT Event, in de categorie onderwijs/non-profit. Op 18 mei aanstaande zullen de ICT awards worden uitgereikt in Utrecht in het Mediaplaza.

22-01-04

Het ZAP-project is door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties genomineerd voor de prijs van beste en meest innovatieve praktijkvoorbeeld. Op de website www.publiekesector.nl is meer informatie te vinden over deze prijs.
Update 12-3-2004: Helaas zijn we niet in de prijzen gevallen. We feliciteren de winnaars van harte.